En hääärlig dag!

Var trött även imorse, nu är jag less på att vara trött! Trött för jämnan, o hungrig precis heeela tiden, och lite mer trött.. känns som att hade jag inte haft barnen o ta hand om hade jag sovit o ätit dagarna igenom haha!!

Idag har jag o Emil lekt med våra nya bekantskaper här på området =) Först innan lunch o vila var vi på dagisgården (förhoppningsvis våran framtida dagisgård :) ) och barnen lekte på jättebra =) Emil drog tyvärr en vurpa och slog lillhuvet, men det gick bra och han var på benen o tulta runt efter en liten stund i mammans famn.. Fanns massa nytt att upptäcka.. Efter drygt 1½ timme var han trött o hungrig så vi gick hem o gjorde lunch o sen sov han TRE timmar... tokungen ;) 
Men innan vi gick hann jag iaf ta en bild då han red på en av trähästarna som fanns där =)

GLAD SÖTIS!

Efter Emil hade sovit klart tog vi en ny rajd ut i solen med våra nya bekantskaper :P
En liten tur till affärn o köpte glass, satte oss i solen o mumsa i oss den... Sen gick smågrabbarna loss på ALLT skräp som låg på backen... borde nästan ha fått lön från Luleå Kommun för städning av centrum ;P
Dom var som galna båda två, sockerchock kanske?! Eller vad tror du Malin?

Här en bild när Emil sitter o "hänger" o Liam står o bankar på plåten..Lät jätteskoj tydligen...



Sen ville såklart Emil göra likadant... O då tog Liam en vilopaus o satte sig ner en stund.. =)



Dom e så söta dom här grabbarna! O dom har nog blivit vänner, tillome kramas gjorde dom... fast Emil blev nog lite kinkig när Liam kasta skräp på han för sen ville han inte alls ha nån go.. haha! Strull!!

Vädret har varit underbart, blåste lite väl när vi var på väg hem bara, men då skulle vi ju bara hem :) Trevligt sällskap och underhållande barn (som motionerade sina mammor rätt bra) och ja just det... en gubbe som gick o tittade på barnen, gick fram mot dom o mjauade.... hmm.. mindre trevligt kanske, men jaja såna ska väl få finnas oxå.. alla kan ju inte ha alla hästar i hagen :P

Har tagit hand om en krympling i helgen oxå haha... onödigt och lite klantigt, men sånt som händer... tycker faktiskt synd om han.. måste ha gjort jääävulskt ont =/ O hade inte han vart här så hade jag knappast ätit så gott som jag gjort, är brå o ha nån o ta hand om ibland, då vill man ju göra lite extra o då får man äta gott :D O bean han slängde ihop gick itne av för hackor! MUMS!!

Nu blir det en snabbdusch för mig o sen antingen soffan eller sängen o SENAST 22 hade jag tänkt sova.... blir en tidig morgon imorrn.. puh... well det går de me! :)


Hejsvejs o hopplaloppla!



Kommentarer
Postat av: malin

hehe vilka häärliga grabbar! tack för en trevlig dag!!

2009-04-26 @ 20:09:42
URL: http://zazzy84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0